Heba2Heba Yousef is an accomplished auditor, accountant and veteran democracy and human rights advocate. Her pre-revolutionary organizing efforts earned her multiple “invitations” for interrogation by Egyptian dictator Hosni Mubarak’s feared state security apparatus.

Undaunted, Heba joins The Tanzeem Group with a wealth of firsthand experience working within the NGO and civil society arena in Egypt against a current of oppression from successive tyrants. She helped launch “Know Your Candidate” in the Giza Governorate during the 2011 parliamentary elections to educate working class Egyptians, in direct defiance of more organized Islamic political forces. Heba also helped establish the National Democratic Institute’s “Young Women Leader Academy” in 2010, aimed at empowering the next generation of female leaders in the Middle East and North Africa.

Heba Yousef thrives on data management and financial planning, a cornerstone to building successful political and advocacy campaigns.

***

تعمل هبة يوسف في مجال مراجعة الحسابات وهي من أوائل المدافعين عن الديمقراطية وحقوق الإنسان، حيث أدت جهودها التنظيمية قبل الثورة إلى تعرضها لمضايقات والتحقيق على يد جهاز أمن الدولة – ذراع الحكم الباطشة في عهد الرئيس المخلوع حسنى مبارك.

  لم يثبط ذلك من عزمها في شئ، فأنضمت إلى “مجموعة تنظيم” بما تمتلك من خبرة واسعة في مجال حقوق الإنسان والديمقراطية في مصر ضد تيار القمع من مختلف انظمة الحكم الديكتاتورية. ساعدت هبة في شن حملة “أعرف مرشحك” في محافظة الجيزة أثناء الانتخابات البرلمانية 2011 لتثقيف المواطنين المصريين من بين أبناء الطبقة العاملة- في تحدٍ مباشر للقوي الإسلامية السياسية الأكثر تنظيما. كما ساعدت هبة المعهد الديمقراطي الوطني في إنشاء “أكاديمية القادات الشابات” في عام 2010 بهدف تمكين الجيل الآتي من القdادات النسائية في الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.

  كما تعمل هبة أيضًا في مجال إدارة البيانات والتخطيط المالي – وهما بمثابة حجر الزاوية لبناء الحملات السياسية وحملات المدافعة الناجحة.

Advertisements